Woningaanbod in
heel Limburg
Geen wachtlijsten
Succesvolle match tussen
huurder en verhuurder

Woning huren

Je bent op zoek naar een huurwoning? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Onze specialisten helpen je graag.

Als kopen om welke reden dan ook geen optie is, kun je een huis huren. Voor zzp’ers, freelancers en kleine zelfstandigen is een huurwoning vaak een prima oplossing. Daarnaast kun je een appartement of huis ook huren wanneer je op zoek bent naar een tijdelijke woning. Die flexibiliteit is aantrekkelijk!

Het aanbod varieert van bestaande huurwoningen- en appartementen tot nieuwbouw. Wij verhuren voor particulieren, en professionele partijen, zoals woningcorporaties én beleggers.

Woning gevonden?

Iets gevonden wat aan jouw wensen voldoet? Plan een bezichtiging in met een van onze makelaars. Zit er momenteel helaas geen woning bij wat aan je wensen voldoet? Voer dan een zoekopdracht in via onze website.

Voldoe je aan de huurvoorwaarden? Plan dan een bezichtiging met de desbetreffende vestiging. Besluit je na bezichtiging om te huren, vul dan ons inschrijfformulier in. Lever dit met de gevraagde documenten uit het inschrijfformulier bij ons aan per e-mail of post.

Huurvoorwaarden

Om in aanmerking te komen voor een huurwoning dient u aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Netto maandinkomen van minimaal 3 maal de huur inclusief servicekosten (een 2e inkomen mag voor 50% meegerekend worden);
  • Minimaal 18 jaar oud;
  • Geen BKR-registratie.

Indien u hieraan voldoet dient u samen met het inschrijfformulier bijgaande documenten aan te leveren.

  • Kopie paspoort/identiteitskaart
  • Recente werkgeversverklaring
  • Loonstroken van afgelopen 3 maanden
  • Bankafschriften t.b.v. salaris bijschrijving
  • Recente jaaropgave
  • Indien van toepassing, recente hypotheekhoudersverklaring
  • Recente verhuurdersverklaring
  • Uitreksel bevolkingsregister met woonhistorie

Meest gestelde vragen

De benodigde informatie staat allemaal omschreven in het inschrijfformulier, welke je van ons ontvangt bij het plannen van een bezichtiging.

Wij werken met diverse professionele- en particuliere opdrachtgevers sanen. Deze opdrachtgevers stellen naast de inkomenseis diverse secundaire voorwaarden. Om te zien of u hier aan voldoet en om u zo goed mogelijk van dienst te zijn dient u deze informatie aan te leveren.

Wij werken met verschillende professionele en particulieren opdrachtgevers samen. Het verschilt per eigenaar of huisdieren zijn toegestaan. Bent u geintresseerd in een woning en heeft u een huidier, vraag ons of huisdieren zijn toegestaan in deze woning.

Uw toetsinginkomen bestaat uit inkomen uit arbeid, een pensioen of inkomen uit een zelfstandige onderneming. De volgende onderdelen worden niet mee genomen in de berekeningen voor uw toetstinginkomen:

  • Huursubsidie
  • Zorgtoeslag
  • Vakantiegeld

U dient een netto maandinkomen van minimaal driemaal de huur inclusief servicekosten te verdienen. Een eventueel tweede inkomen mag voor 50% worden meegerekend. Wanneer u net niet aan de inkomensies kan voldoen kunt u in overleg met ons gebruik maken van een garantsellen en/of een verhoogd waarborgsom. De standaard waarborgsom bedraagt minimaal 1 keer de maandhuur inclusief servicekosten.

Of je in aanmerking komt voor huurtoeslag is voornamelijk afhankelijk van je inkomen. Hoe lager het inkomen, hoe hoger het toeslagbedrag. Andere belangrijke factoren die de hoogte van dehuurtoeslag bepalen zijn uw leeftijd, de hoogte van de huur en servicekosten en de samenstelling. Mocht je in aanmerking komen voor huurtoeslag, dan kunne wij dat bedrag helaas niet meetellen als inkomen. Voor meer informatie wijzen wij u door naar de belastingdienst, www.toeslagen.nl

Je gaat een huurovereenkomst aan voor minimaal 12 maanden. Na dit jaar is het contract maandelijks opzegbaar. Hierbij wordt een volle kalendermaand opzegtermijn in acht genomen. Opzeggen is alleen mogelijk per de 1e van de maand.

De huurprijs wordt jaarlijks 1 juli verhoogd binnen de daarvoor geldende wettelijke regelgeving. Je wordt 2 maanden van te voren op de hoogte gebracht van deze huurverhoging per brief.

Helaas is het niet mogelijk om bij ons urgentie te verkrijgen.

Het verzoek om het contract te wijzigen zal vanuit beide huurders dienen te komen.

Indien u gaat scheiden en een van u in de woning blijft wonen, dient u ons hiervan te verwittigen. Wij zullen de gegevens van de persoon die de woning blijft huren opvragen om opnieuw te kunnen bepalen of diegene de huurlasten allen kan dragen. Hiervoor hebben wij nodig:

  • Laatste 3 loonstroken
  • Werkgeversverklaring
  • Een recent uitreksel van de uitschrijving Basis Registratie Personen (BRP) van de medehuurder die weg gaat
  • Een kopie van het echtscheidingsconcenat en de inschrijving van de echtscheiding bij de burgerlijkse stand

Na ontvangst van deze documenten, zullen wij de aanvraag in behandeling nemen en u hierover informeren. Het wijzigen van het contract brengt administratie kosten met zich mee. Wij zijn genoodzaakt om 90,75 in rekening te brengen.

Als u besluit om uit elkaar te gaan en een van u blijft in de woning wonen, dient u dit aan ons te laten weten. Wij zullen de gegevens van de persoon die de woning blijft huren opvragen om opnieuw te kunnen bepalen of diegeene de huurlasten alleen kan dragen. Hiervoor hebben wij nodig:

  • Laatste 3 loonstroken
  • Werkgeversverklaring
  • Een recent uitreksel van de uitschrijving Basis Registratie personen (BRP) van de medehuurder die weg gaat

Ons verhuurproces

  • 1. Reageren op woningaanbod
  • 2. Woning bezichtigen
  • 3. Documenten aanleveren en controle door Boek & Offermans
  • 4. Screening kandidaten
  • 5. Toewijzen woning aan kandidaat
  • 6. Huurovereenkomst tekenen
  • 7. Sleuteloverdracht